Det å drive et selskap er sjelden en dans på roser, men mer en kamp for tilværelsen. Selvfølgelig finnes det suksesshistorier, hvor alt bare faller på plass av seg selv, men for de aller fleste gjelder kun beinhard jobbing og målrettet innsats.
Rabatt mot lojalitet
Avhengig av bransje, så er det mange forskjellige måter å stikke seg fram i jungelen av større og mindre konkurrenter. En av de mest spennende er å tilby en rabattkupong eller rabattkode til mulige, og umulige, kunder. Et tilbud av denne typen kan på mange måter fungere som en inngangsbillett til akkurat din butikk eller nettside, da motstandskraften mot et godt tilbud sjelden er særlig stor.
Det koster penger å tjene penger, men noen investeringer er verdt å gjennomføre, da tilbakebetalingen potensielt er veldig stor om prosjektet lykkes og når ut til mange. Med tålmodighet og kløkt, bruk av de riktige kanalene og god planlegging kan en slik kampanje raskt vise seg å være en veldig god investering.
Sjarmerende tilbud
For å bygge en lojal kundebase, uavhengig av bransje, så er det viktig at kunden føler seg verdsatt og satt i fokus. Ved å tilby rabatter, skreddersydde avslag eller spesielle tilbud vil det være vanskelig å i det minste bli nysgjerrig på hva mer som kan befinne seg bak fasaden. Så snart den interessen er vekket, er noe av jobben gjort og sjarmoffensiven kan starte for fullt for å skape en lojal kunde.
Rabattkupongen eller -koden er inngangsbilletten til et langvarig kundeforhold, men lojale kunder senker ikke forventningene selv om forholdet gror seg sterkt og stødig. For å holde på kundene er det vesentlig for enhver business med selvrespekt å ligge i forkant i utviklingen av nye, spennende lojalitetsprogram. Her er det mye å vinne på å gjennomføre markedsundersøkelser for å finne ut hva folk faktisk vil ha. Rabatter, lojalitet og trofaste kunder er livslinjen til alle som driver innenfor salg og tjenesteyting.
Da kan de rette rabattene, uavhengig av sesong, være det som sørger for at David faktisk kan ha en sjanse mot Goliat, og knytte til seg en uforholdsmessig stor, lojal kundebase. Og det trenger ikke å ha kostet skjorta når regnskapet gjøres opp til slutt!